כסאות בטיחות מאושרים לטיסה
כסאות בטיחות מאושרים לטיסה
בשעה טובה ומשמחת הטיסות חזרו, אני אינני יודע האם אנחנו חזרנו לשגרה והקורונה הפכה להיות כבר חלק אינטגראלי מחיינו אבל דבר אחד נראה לי חיובי, החופשות חזרו, הטיסות חזרו ואני מקווה שעם הזמן ובמהרה הכל יחזור להיות כפי שהיה... האמת אני מאוד אוהב לטוס, לראות עולם ואם אפשר עם הילדים אז בכלל. אבל אם כבר קפצתי מהר כל כך לנושא הילדים אחת הבעיות הקיימות זה כיצד טסים עם ילדים והבעיה המרכזית היא שחברות תעופה רבות דורשות כשטסים עם ילדים קטנים / פעוטות שיהיו עם מושבי בטיחות מתאימים ומאושרת לטיסה
מזה בעצם אישר העלאה של מושב בטיחות למטוס?
כמו בתקני המושבי הבטיחות (אמריקאי ואירופאי) גם לעליה למטוס ישנם 2 אישורים
- אישור אמריקאי FAA
- אישור אירופאי TUV
תנאים לקבלת FAA
- המושב חייב להיות מותקן עם כיוון הטיסה בלבד
- בהוראות המושב חייבות להיות ההוראות כיצד להתקין את המושב במושב מטוס
- המושב חייב להיות מתאים למשקל / גיל הילד
- חייב להיות עם רצועות פנימיות - אסור לשימוש באמצעות רצועות הבטיחות של המטוס
- מאשר משקלים בין 10-20 ק"ג בלבד - כלומר בכל משקל אחר האישור לא תקף ולא רלוונטי
תנאים לקבלת TUV
- האישור אומר שהכסא מתאים ומאושר לתעופה בחברות אירופאיות
- האישור מתאים בכל רחבי האיחוד האירופאי.
-
רב מושבי המטוס בחברות האירופאיות הינו במידה של 42-45 ס"מ
- איזיג'ט רוחב המושב 42 ס"מ
- ריינר 42.5 ס"מ
- בריטיש איירוויס 45 ס"מ
- המושב מאושר לשימוש מגיל חצי שנה ועד 3 שנים מקסימום
- באירופה אין חובה לשבת במושב בטיחות לילדים במהלך הטיסה אלא אם צויין אחרת ע"י חברת התעופה.
- מאפשרים לשבת גם נגד כיוון הטיסה
- קישור לבדוק האם הכסא שלכם עומד בסטנדרט - לחצו כאן
חשוב לדעת
- רב המושבים של חברות תעופה אמריקאיות הינו 16 אינץ, כלומר 40.64 ס"מ!!! - לא מחייב
- יש לוודא היטב את רוחב המושב ודרישת הרוחב של חברת התעופה לפני רכישת מושב בטיחות לטיסה
- לא ניתן להתקין מושב בטיחות בכסא מעבר ליציאת חירום - כלומר אל תבחרו שם מושבים עבורכם
- יש להיות בקשר עם חברת התעופה לפני ההגעה לתיאום המושב.
- הילד צריך להיות חגור במושב הבטיחות בכל מהלך הטיסה.
- המושב חייב להיות מותקן עם כיוון הטיסה בארה"ב באירופה ניתן גם נגד הכיוון בהתאם להנחיית חברת התעופה.
רשימת מושבי הבטיחות המאושרים לשימוש בתקן אירופאי TUV
יצרן | מודל |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
רשימת מושבי הבטיחות המאושרים לשימוש בתקן אמריקאי FAA
יצרן | מודל |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
חשוב לזכור, המידע המצויין כאן קיים וזמין ברשת לכולם, בייבי סתיו עושה מאמצים גדולים על מנת להנגיש לכם את המידע ולתרגם אותו שיהיה נגיש לכולם. בכל הקשור לישיבה עם מושב בטיחות מול חברת התעופה באחריותכם הבלעדית לבדוק שעל המושב יש את התקן המתאים (FAA או TUV), שחברת התעופה איתה אתם טסים מכירים ומאשרים את התקן הבינלאומי, שרוחב מושב הבטיחות מתאים למושב המטוס, כמו כן הרשימה מתעדכנת באופן תדיר ויכולים להיות שינויים כל הזמן. יכולים בנוסף להיות כסאות ישנים יותר שאינם רשומים ברשימה זו שעדיין עונים על הקריטריון והתקן. לסיכום באחריותכם לבדוק מול חברת התעופה כי המושב מתאים ועונה על הדרישות של חברת התעופה על מנת שתוכלו לטוס איתו בבטחה.
למידע נוסף והזמנת כסאות בטיחות לחצו על הלינק
טיסה וחופשה נעימה,
בייבי סתיו
אוהד גולוב
מנכ"ל חברת בייבי סתיו, האתר המוביל למוצרי תינוקות בישראל ויועץ מוסמך להתקנת מושבי בטיחות לילדים מטעם ארגון SafeKids העולמי.
כמו כן משמש אוהד כמנהל כנס היזמות והחדשנות של אוניברסיטת תל אביב, Tau Innovation ומרצה מטעמם ברחבי העולם על חדשנות ויזמות.