הקריטריונים למבחני הריסוק של ADAC
הקריטריונים למבחני הריסוק של ADAC
אחת היתרונות והסיבות הנוספות שאני אוהב ומעדיף את התקן האירופאי, זה לא רק העובדה שמבחינה סטטיסטית זה מוריד את הסיכוי לתאונה קשה או מוות של הילד זה שהכל חשוף, אין הסתרות. אנחנו יודעים בוודאות את המספרים שאנחנו מקבלים ולתוצאות יש משמעות בעייני
כפי שהסברתי במאמרים הנוספים שלי, לתקן האירופאי יש הגדות ברורות באיזה מהירות הוא בוחן את המושבים ובאיזה אופן אבל מה שאני רוצה לשתף אתכם הפעם זה מה קורה במבחני הריסוק של המכון ADAC, המכון הרשמי לבדיקת מבחני ריסוק של מושבי בטיחות ולהלן המידע:
- המכון ADAC בוחן מושבים בתקן אירופאי בלבד.
- ADAC לא בוחן כל שנה את אותם כסאות.
- ADAC בוחן כל שנה כסאות חדשים אותם הוא בוחר בלבד.
- יתכן שיהיה מושב ש ADAC לא בחן אותו.
- ADAC לא בוחן את כל המושבים.
- ADAC רוכש את המושבים עצמאית ולא נעזר בשירותי היצרנים.
- ADAC שומר בסוד את התוצאות עד לרגע הפרסום.
- ADAC עורך בדיקות מחמירות יותר מהתקן.
- הבדיקות של ADAC - התנגשות קדמית 64 קמ"ש לעומת הדרישה 50 קמ"ש.
- הבדיקות של ADAC לפגיעות צד הינו 50 קמ"ש - דרישות תקן ISIZE בלבד הינו 24 קמ"ש.
- ADAC משתמש בבדיקות בשלדת הרכב פולקסווגן גולף
- ADAC משתמש בבובות דמי בעלות חיישנים רבים יותר הנדרשים בתקן - נקראות בובות Q.
- בנוסף למבחני הריסוק ADAC בודק גם את החומר ממנו עשוי המושב, לוודא שאינו מכיל חומרים מזיקים.
-
ADAC מתייחס בבדיקות ל 3 נושאים עיקריים:
- בטיחות 50%
- תפעול 40%
- ארגונומיות 10%
-
הדירוגים מחולקים ל 5 קטגוריות
- 0.6-1.5 - טוב מאוד
- 1.6-2.5 טוב
- 2.6-3.5 מספק
- 3.6-4.5 מספיק
- 4.6 ומעלה - נכשל
- כמו כן יש הבדלים בבדיקות בין השנים 2015 ל 2020 - למאמר רלוונטי לחצו כאן
השוואה בין CONSUMER REPOSRT (אמריקה) ל ADAC (אירופה)
- CR - בודק בעיקר את ראש הילד - לא מתייחס לפגיעות צד.
- CR - בדומה ל ADAC בוחנים במושב המדמה רכב אמיתי.
- CR - בודקים במהירות 56.3 .קמ"ש שהם אומרים שהיא גבוה מאוד בעוד ADAC בודק ב 64 קמ"ש
אולי יעניין אותך לקרוא על:
אוהד גולוב
מנכ"ל חברת בייבי סתיו, האתר המוביל למוצרי תינוקות בישראל ויועץ מוסמך להתקנת מושבי בטיחות לילדים מטעם ארגון SafeKids העולמי.
כמו כן משמש אוהד כמנהל כנס היזמות והחדשנות של אוניברסיטת תל אביב, Tau Innovation ומרצה מטעמם ברחבי העולם על חדשנות ויזמות.